Zamieszczone przez Agamek12
Niezawodnośc Octavki 1,6 102 KM gaz
Zwiń
X
-
ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
-
-
Mysle ,ze absolutnie nie, sam byłem kiedys przeciwniekem gazu.
Dzis mam 1.6 BFQ z gaem i moge powiedziec , ze skoda z dieslem byla drozsza przy zakupie o 10 tyś zł. Przy moim stylu jazdy i spalaniu w granicach 8 litrow gazu, nie wiem, czy znajdzie sie taki diesel w skodzie.
A koszt rocznego przeglodu tech , rekompensuje sie pewnie roznica w cenie OC prz roznicy pojemnosci silnika.
Ciekawe jakie to koszty LPG tak podwyzszaja cene przejechanego kilometra?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzys301Ciekawe jakie to koszty LPG tak podwyzszaja cene przejechanego kilometra?
2. zwiększony koszt przeglądu rejestracyjnego,
3. koszty regulacji, wymian filtrów LPG
4. zalecana przez większość LPG-fachowców częstsza wymiana świec, kabli WN
"ziarnko do ziarnka, zbierze się miarka"...
5. i coś niepoliczalnego: w większości przypadków czas związany z oddawaniem auta do montażystów LPG celem wykonania poprawek...
Oczywiscie koszt z p. 1 dotyczy tylko takiej sytuacji, gdy instalacja ma być dopiero zamontowana
PS: miałem dwa auta zasilane paliwem LPG - przejechałem nimi około 100kkm i byłem zajebiście zadowolony... ale to było dawno temu...
PS2: nie zniechecam nikogo do jazdy na LPG - poprostu zalecam jednak bardzo dokładną kalkulację...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez krzys301Mysle ,ze absolutnie nie, sam byłem kiedys przeciwniekem gazu.
Dzis mam 1.6 BFQ z gaem i moge powiedziec , ze skoda z dieslem byla drozsza przy zakupie o 10 tyś zł. Przy moim stylu jazdy i spalaniu w granicach 8 litrow gazu, nie wiem, czy znajdzie sie taki diesel w skodzie.
A koszt rocznego przeglodu tech , rekompensuje sie pewnie roznica w cenie OC prz roznicy pojemnosci silnika.
Ciekawe jakie to koszty LPG tak podwyzszaja cene przejechanego kilometra?ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez robert70Zamieszczone przez MarxKoszt 100km na gazie to u mnie 18zł, ale do tego dochodzi koszt benzyny: 11zł czyli w sumie 29zł (dla porównania: ON ~25zł, benzyna ~32zł)
Co do wysokiej ceny która mi wyszła trzeba wziąć pod uwagę kilka rzeczy: w tym roku mieliśmy długą i ciężką zimę, nadto nie minął jeszcze pełny rok, a wiadomo że w lecie benzyny schodzi dużo mniej niż w zimie, więc trzeba przejechać pełny rok aby zamknąć statystykę.
Gdybym teraz zamawiał auto, prawdopodobnie zrezygnowałbym z LPG. Liczyłem się z tym że w najbliższej przyszłości (2014) będę sporo śmigał autostradą, a tu niestety autostrada oddaliła się w bliżej nieokreśloną przyszłość i plany wzięły w łeb.
To co najbardziej mnie wkurza w LPG to koło zapasowe, które zajmuje mi bagażnik. Oczywiście można jeździć bez... Szkoda że nie ma dojazdówek które dałoby się zamontować w pionie na tylnym siedzeniu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MarxTo co najbardziej mnie wkurza w LPG to koło zapasowe, które zajmuje mi bagażnik. Oczywiście można jeździć bez... Szkoda że nie ma dojazdówek które dałoby się zamontować w pionie na tylnym siedzeniu
Komentarz
-
-
Brać auto z gazem- bez gazu, teraz instalacja jest do 1,6 Gratis. Ponoć nie ma nic za darmo, ale jesli niedoplaca sie za to, to co jeszcze psioczyć???? Kwestia przekonania sie do tego, ekonomia same moze sprowadzą ku temu. Poki co kolejna info w necie ze Europa, a dokladnie UE ma podnieść podatki itp oplaty na Diesla aby zrównać z benzyną, paliwem czystrzym w eksploatacji to wkwesti porównywania i planowana kosztów. Juz ok 2 lat temu slyszalem o takich zapędach, ale były one w kierunku transportu drogowego aby przenieść na tory te dłuższe frachty.
Wszystko ma swoje plusy minusy, ja zmówilem z LPG i czekam, prawdziwa róznica jest zagranicą jak jedzie sie i "do pełna proszę...", własciwe rozplanowanie drogi pozwala zaoszczędzić na LPG, triumf ponoć -Skandynawia gdzie ceny paliw najwyższe.
Teraz byłem D i LPG przy autostradzie po 0.66Euro, jezdzac głebiej nieco taniej ale benzyna już w cenie.
PS. Znalazłem inne forum na którym opinijowano O1 przefiltrowalem na 1,6LPG i masakrycznie sponiewierano to auto, Wspolny mianownik: awarie przepustnicy i poziom ASO w ich usuwaniu, ponadprzeciętne zuzycie LPG rzędu 12-14LPG/100km, nierównomierna praca, (wystepowanie tych usterek w ciągu pierwszych kilku tys km!!!!)problemy ze skrzyniią/przełączanie biegów i jeszcz jeden : brak uchwytu na kubki/puszki/butelki na picie.OI Combi 1.6 LPG BFQ
Komentarz
-
-
Witam, mam pytanie odnosnie swiec przy instalacji LPG w tym silniku BFQ. Mam przejechane na oryginalnych wymienionych 3 lata temu 45 tysiecy. Czy nalezaloby wymienic juz swiece? Kupilem NGK BKUR6ET-10 i mam zamiar wymienic, jest problem bo na wolnych obrotach troche kuleje silnik oczywiscie na LPG na benzynie jest rowniej. Czy te swiece ktore kupilem sa odpowiednie, oraz jaki powinien byc odstep elektrod na swiecach? Czytalem wiele opini ze lepiej jak swiece sa 1 elektrodowe, zas w sklepie otrzymalem NGK BKUR6ET-10.
Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Specjalnie to się na tym nie znam ale moim zdaniem żywotność świec jest określona ja w autach w krórych miałem gaz wymieniałem co 10kk i jeździłem na NGK. Dziwi mnie ,że jeszcze swiac nie wymieniłeś :shock:ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez speedeOczywiscie wymienialem przy 120 tysiacach zas teraz mam 185. Chodzi o to czy te swiece sa odpowiednie. Czy przy demontazu kolektroa wymienia sie te oringi i uczelki, bo wiem ze sa dosc drogie.
Ja świece wymieniałem co 10 000 km oczywiście w swoich autach na gaz taraz mam bęzynę i wymieniam co 30 000 km.
W związku z powyższym do instalacji gazowych są inne świece chyba że się mylę ale jęździć na świeczkach 65 000 km tego jeszcze nie widziałem :shock:ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Kto ci powiedział,że trzeba zdejmować kolektor do wymiany świec?ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomus7Kto ci powiedział,że trzeba zdejmować kolektor do wymiany świec?
[ Dodano: Sro 22 Wrz, 10 08:20 ]
Zamieszczone przez speedew AKL jest troche mniej bajerow niz w BFQ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Agamek12Zamieszczone przez tomus7Kto ci powiedział,że trzeba zdejmować kolektor do wymiany świec?
[ Dodano: Sro 22 Wrz, 10 08:20 ]
Zamieszczone przez speedew AKL jest troche mniej bajerow niz w BFQILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Ja mam BFQ, co prawda bez gazu, ale po 120.000 km mogę polecić ten silnik do normalnej jazdy.
Wcale nie jest taki wolny, 140 - 150 w trasie wchodzi bardzo szybko. Na autostradach spokojnie daje rade do 180.
Awarie raczej dotyczą osprzętu niż samego silnika - same pierdoły.
Jest może trochę głośny przy wyższych prędkościach, ale to nie tylko wina silnika, tylko ogólnego wyciszenia wnętrza.pozdrawiam - Darek
Komentarz
-
-
Jeden Ci powie, że właśnie jest sens, bo auto już trochę przejechało i nie musisz " tak szanować" silnika...
Inny znowu...A teraz to nie ma sensu, jak silnik już "tyle" przejechał - trzeba było zakładać jak był nowy...
Dwie skrajności...
A na poważnie...
a) podaj ile zamierzasz jeździć autem,
b) ile robisz miesięcznie km,
c) ile chcesz robić na gazie km...
pomyślimy, podpowiemy...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Łukasz23witam mam pytanie czy jest sens zakładać gaz przy przebiegu 190 tys. w AEE??
Wypadało by zrobić jakąś diagnostykę silnika, sprawdzić stopień sprężania. Zrobiłem na gazie 292.00 w silniku AEE i muszę przyznać że do końca jeździł przyzwoicie. Trzeba dbać o regularne wymiany filtra i regulacje składu mieszanki ( zależy która generacja instalki). Po 200.00 robiłem głowice - poszła uszczelka i były wypalone zawory. To był właśnie efekt zbyt ubogiej mieszanki i w związku z tym zbyt wysokiej temperatury spalania. U mnie spalanie miasto równo 10l, trasa do 120 km/h koło 8l.
Komentarz
-
Komentarz